Monday 18 November 2013

Sajak bertemakan kemanusiaan

Assalamualaikum w.b.t...
Salam sejahtera kepada semua yang melihat blog saya pada hari ini...
Buat pertama kalinya saya buat blog dan alhamdulilah berjaya...
Pada hari ini saya ingin mempersembahkan sebuah sajak yang bertemakan kemanusiaan....Terimalah...


Di sana ku melihat
Manusia yang lupa diri
Membuat dosa tidak henti-henti
Tanpa mengenal syurga dan neraka
Tidakkah mereka takut akan balasan Allah?

Ingatlah wahai manusia
Dunia ini hanya sementara
Sementara ada kelapangan
Marilah kita bersama-sama
Bertaubat memohon keampunan dari-NYA
Semoga jalan kita lurus memasuki syurga-NYA....

Cukup sampai di sini sahaja sajak yang saya ingin sampaikan moga-moga apa yang saya sampaikan ini menjadi panduan kepada manusia yang berada di luar sana termasuk diri saya...Assalamualaikum


2 comments: